Korzyści z probiotyków

Pokarmy probiotyczne to zdrowe bakterie, których organizm potrzebuje do prawidłowego trawienia. Oprócz tego, że są dobre dla trawienia, pomagają utrzymać równowagę przewodu żołądkowo-jelitowego i mogą pomóc w zwalczaniu chorób i infekcji. Wiele osób stosuje suplementy probiotyczne, aby dodać dobre bakterie do swojej diety, aby pomóc w leczeniu i zapobieganiu chorobom. Nie udowodniono, że probiotyki mają jakiekolwiek właściwości lecznicze, jednak wspomagają trawienie i mogą mieć pozytywny wpływ na zdrowie. Niektóre badania wykazały, że suplementy probiotyczne mogą pomóc kontrolować i zapobiegać podrażnieniom i objawom żołądka i przełyku.

Żywność probiotyczna jest dostępna na całym świecie. W Internecie dostępnych jest również wiele informacji na temat probiotyków. Probiotyki są ogólnie uważane za ogólnie bezpieczne do spożycia, chociaż w rzadkich przypadkach mogą wystąpić nieoczekiwane skutki uboczne i interakcje maskujące bakterie. Spożycie probiotyków wiąże się z obniżeniem poziomu substancji wywołujących alergie u osób, które je przyjmują.

Termin „probiotyk” odnosi się do pożytecznych bakterii, których organizm potrzebuje do prawidłowego trawienia. Istnieją dwie szerokie kategorie probiotyków: naturalne i medyczne / probiotyki. Naturalne probiotyki pochodzą z pożywienia, które spożywamy, w tym wytwarzanych przez rośliny. Probiotyki medyczne / probiotyczne pochodzą z antybiotyków i innych leków stosowanych w walce z chorobami. Chociaż wykazano, że niektóre szczepy naturalnych probiotyków zwiększają ilość dobrych bakterii w układzie pokarmowym, wykazano, że większość szczepów medycznych / probiotycznych zawiera mniej korzystnych bakterii niż zwykły jogurt.

Chociaż probiotyki mogą być pomocne w leczeniu niektórych chorób, nie mogą leczyć ani leczyć choroby. Na przykład, podczas gdy probiotyki mogą pomóc przywrócić równowagę przewodu żołądkowo-jelitowego w celu leczenia i zapobiegania biegunce, jeśli biegunka jest spowodowana efektem ubocznym leków lub nieprawidłowym stosowaniem antybiotyków, wówczas przyjmowanie probiotyku będzie tylko łagodzić objawy. . Z kolei antybiotyki zabiją wszystkie dobre bakterie, które mogą nadal być obecne w jelitach. Tak więc, chociaż probiotyki mogą być pomocne w leczeniu i zapobieganiu różnym chorobom, nie mogą leczyć ani leczyć choroby.

Przyjmowanie probiotyku nie jest lekarstwem na wszystko. Należy również mieć świadomość, że niektórzy ludzie reagują ostrzej na niektóre szczepy probiotyków niż inni. Ponadto, przyjmując probiotyki, powinieneś upewnić się, że otrzymujesz również wystarczającą ilość błonnika pokarmowego w swojej diecie, aby promować zdrowie układu pokarmowego. Przegląd przemysłu probiotycznego z 2021 r. Wykazał, że chociaż wiele osób przyjmuje probiotyki z różnych powodów zdrowotnych, większość użytkowników probiotyków okazała się albo niezinstytucjonalizowanymi pracownikami służby zdrowia, którzy nie otrzymali specjalnego szkolenia w zakresie probiotyków lub zostali nieprawidłowo przepisani lub podawanych produktów handlowych.

Aby probiotyki były skuteczne, co najmniej 75 procent organizmów powinno być podawane przez usta. Osobom z wrażliwym lub trudnym układem pokarmowym zaleca się spożywanie innych rodzajów mikroorganizmów jako suplementów. Chociaż przeprowadzono pewne badania sugerujące, że spożywanie probiotyków w postaci proszku może przynosić korzyści zdrowotne, ten rodzaj suplementacji nie okazał się skuteczny dla osób z wrażliwym układem pokarmowym. Większość badań nad probiotykami wykazała, że ​​najbardziej korzystne typy bakterii, Lactobacillus i Bifidobacteria, nie przeżywają dobrze w postaci proszku.

Proszek probiotyczny można spożywać jako suplement lub dodatek do żywności. Można go mieszać z mlekiem, miodem lub innymi słodzonymi napojami i spożywać tego samego dnia. Ważne jest, aby upewnić się, że proszek został zużyty w ciągu jednej do dwóch godzin po jedzeniu lub wypiciu dowolnego rodzaju pokarmu lub napoju, ponieważ aktywacja tych mikroorganizmów może zająć od pięciu do 10 minut. Proszek probiotyczny jest najskuteczniejszy po zmieszaniu z płynem na bazie kwasu lub zasad. Możliwe jest również dodanie do proszku innych rodzajów składników odżywczych, takich jak wapń i inne witaminy, aby zmaksymalizować jego działanie.

Chociaż suplementy probiotyczne narine konopny-sklep.pl są powszechnie stosowane jako suplementy diety i w leczeniu określonych schorzeń, można je również spożywać doustnie bez konieczności przyjmowania ich przez usta. Jest to ważne dla osób z trudnym lub wrażliwym układem pokarmowym, ponieważ drobnoustroje często nie rosną dobrze lub przedostają się do przewodu pokarmowego, gdy są narażone na środowisko alkaliczne. Kiedy mikroorganizmy probiotyczne są narażone na działanie kwaśnego środowiska, zwiększa się zdolność do wzrostu i zmniejsza się liczba pożytecznych bakterii w jelitach. Gdy pH jelita jest zasadowe, następuje wzrost dobroczynnego probiotyku i przyswajanie składników odżywczych z innych pokarmów.